Štutgarte. Sākot ar 2023. gada sezonu, “Porsche” LMDh prototips cīnīsies par uzvarām pasaulē nozīmīgākajās izturības sacīkstēs, tostarp Lemānā, Deitonā un Sebringā, tādēļ ar 2022. gada janvāri sākusies intensīva prototipa testu programma, teikts uzņēmuma paziņojumā.

Šis automobilis uz starta stāsies FIA Pasaules izturības čempionātā (FIA WEC) un Ziemeļamerikas “IMSA WeatherTech SportsCar” čempionātā “Porsche Penske Motorsport” komandas sastāvā. Lai sagatavotos sacīkšu debijai 2023. gada janvārī, prototipam pašlaik norit aktīva testēšana.

 

Automobilis pirmizrādi piedzīvos tradicionālajā IMSA sērijas pirmajā posmā – Deitonas 24 stundu izturības sacensībās. Izvēloties iekšdedzes dzinēju, kas papildina standarta hibrīda elementus, kā to paredz noteikumi, “Porsche” devis priekšroku ar divām turbīnām aprīkotam V8 dzinējam. Šis jaudīgais dzinējs darbojas ar atjaunīgām degvielām, kas nozīmē ievērojamu CO2 izmešu samazinājumu. Sacīkstēs hibrīda sistēmas jauda sasniedz aptuveni 500 kW (680 ZS).

 

“Mūsu LMDh prototipam bija plaša dzinēju izvēle, jo produktu klāsts piedāvā vairākas daudzsološas iespējas. Izvēlējāmies V8 biturbo dzinēju, kas, mūsuprāt, piedāvā labāko veiktspējas, svara un izmaksu kombināciju. Aktīvas testēšanas programmas sākšana bija svarīgs šī projekta solis,” skaidro “Porsche Motorsport” viceprezidents Tomass Laudenbahs.

 

Pēc “Porsche Motorsport” LMDh projekta vadītāja Ursa Kuratla teiktā, treniņi ar LMDh sacīkšu automobili bijusi arī pirmā “Porsche Penske Motorsport” komandas aktivitāte trasē. Komanda labi sastrādājusies jau no paša sākuma, un tas liecina par augstu profesionalitātes līmeni visās jomās.

 

“Ekspluatācijas prasības drošai hibrīda automobiļu izmantošanai ir ļoti augstas. Nākamajos treniņos mēs koncentrēsimies uz padziļinātāku nepieciešamo procesu un procedūru analīzi. Jau pirmajās testa dienās Veizahā V8 biturbo dzinējs pārsteidza mūs visās jomās. Esam pārliecināti, ka izvēlējāmies pareizo dzinēju, atzīst Kuratls.

 

LMDh automobiļu klases dzinēju noteikumi pieļauj lielāku brīvību attiecībā uz dzinēju tilpumu, veidu un cilindru skaitu. Maksimālie apgriezieni ir 10 000 minūtē, bet prasība attiecībā uz troksni trasē noteikta 110 decibelu līmenī. Dzinējam ir jāsver vismaz 180 kilogramus, ietverot gaisa padeves un izplūdes sistēmas, kā arī perifērās dzesēšanas komponentes. Šis svars ietver arī turbīnu/-as, tostarp gaisa dzesēšanu, ja turbīnas tiek izmantotas.

 

Noteikumi paredz, ka maksimālai jaudai jābūt 480 līdz 520 kW (653 līdz 707 ZS) robežās. Šis diapazons ļauj arī veikt pielāgojumus veiktspējas līdzsvara (BoP) parametros, kas paredzēti līdzvērtības nodrošināšanai starp visām LMDh sacīkšu automašīnām.

 

Tāpat arī noteikta griezes momenta līkne. Sacīkšu apstākļos iekšdedzes dzinēja un hibrīda piedziņas kopējā jauda veido 500 kW (680 ZS). Standarta komponentes enerģijas rekuperācijai, uzglabāšanai un piegādei nodrošina “Williams Advanced Engineering” (akumulators), “Bosch” (motorģenerators un vadības elektronika) un “Xtrac” (transmisija).

 

Papildu informācija, video un foto materiāli pieejami “Porsche Newsroom”: newsroom.porsche.com.

 

“Twitter” kanāls @PorscheRaces tiešraidē sniedz jaunākās ziņas no “Porsche Motorsport” ar svaigāko informāciju un fotogrāfijām no sacīkšu trasēm visā pasaulē.