Štutgarte. Trešā ceturkšņa beigās “Porsche” reģistrējis nelielu piegādāto automobiļu skaita kāpumu, proti, šā gada pirmajos deviņos mēnešos kopumā sporta automobiļu ražotājs piegādājis 221 512 automobiļus - tas ir par 2% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, informē uzņēmumā.

Tikmēr Latvijā šā gada pirmajos deviņos mēnešos kopējais jauno “Porsche” reģistrēto automašīnu pieaugums ir sasniedzis 37,5%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn. No pieejamā modeļu klāsta pirmajā vietā ierindojas “Cayenne” ar 54 reģistrētiem auto, kam seko jaudīgais elektriskais  “Taycan” ar 43 vienībām. “Macan” modelis Latvijā šogad ir reģistrēts 40 auto braucējiem, savukārt ikoniskais “911” – 22. Visretāk reģistrētie ir “Panamera” un “718” modeļi. Elektriskie auto veido 24% no kopējā “Porsche” pārdošanas apjoma.

Pieprasījums pēc Cufenhauzenā ražotajiem sporta automobiļiem saglabājas augsts. 2022. gada pirmajos trīs ceturkšņos “Porsche” klientiem visā pasaulē piegādājis 221 512 automobiļus, kas ir par 2% vairāk nekā pirms gada. Iecienītākais modelis joprojām ir “Porsche Cayenne” modelis.

“Gada pirmajos deviņos mēnešos mums izdevās palielināt mūsu piegāžu rezultātus, neskatoties uz dažādiem izaicinājumiem,” norāda “Porsche AG” par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens.

Detlevs izteicās, ka gan “Porsche” popularitāte kā modernam luksusa zīmolam, gan paša auto popularitāte ir vienlīdz augsta visos kontinentos. “Vienlaikus mūs joprojām satrauc ierobežotās detaļu piegādes, kas var ietekmēt gaidīšanas laiku klientiem,” atklāj Detlevs.

 

Divciparu skaitlī mērāma izaugsme mājas reģionā

 Lielākā auto piegādes izaugsme reģistrēta Eiropā, kur laikā no janvāra līdz septembrim “Porsche” piegādāja 42 204 automobiļus jeb par 11% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Mājas tirgū Vācijā automobiļi piegādāti 20 850 klientiem, kas ir kāpums par 9%. Ķīnā, kas joprojām ir uzņēmuma lielākais tirgus, “Porsche” piegādāja 68 766 automobiļus (kritums par 1%).

Ziemeļamerikā “Porsche” veikusi 56 357 piegādes. Nelielais 4% kritums saistīts ar loģistikas izaicinājumiem, jo sevišķi pirmajā ceturksnī, bet piegāžu palielināšanās trešajā ceturksnī turpināja samazināt atšķirību attiecībā pret pērnā gada jaudīgajiem rezultātiem. Pārējā pasaulē luksusa sporta auto tika piegādāts 33 335 pircējiem, kas veido 5% pārdošnas pieaugumu.

 

“Cayenne” joprojām ir populārākais modelis

 Pieprasījums pēc SUV modeļiem saglabājas augsts. Ar 66 769 piegādātiem automobiļiem “Porsche Cayenne” modelis izvirzās pirmajā vietā. Otrs populārākais modelis “Macan” piegādāts 59 604 klientiem. Sporta automobiļu ikonas “911” modeļa popularitāte turpina pieaugt, šos automobiļus saņemot 30 611 klientiem, kas ir par 9% vairāk nekā pērn. Savukārt “Panamera” nodota 25 452 klientiem.

Pilnībā elektrisko “Taycan” piegādes sasniegušas 25 073 vienības, kas ir par 12% mazāk nekā pirms gada, ņemot vērā piegāžu tīklu problēmas un detaļu pieejamības samazināšanos. Abi šie faktori būtiski ietekmējuši elektrisko sporta automobili, bet “Taycan” pasūtījumu apjoms saglabājas liels. Tikmēr “718 Boxster” un “718 Cayman” automobiļus saņēma 14 003 klienti.

“Ceturtais ceturksnis jau uzņēmis apgriezienus, un mums jāsaglabā modrība attiecībā uz ārējiem faktoriem un neskaidrībām. Vienlaikus gada pēdējos trīs mēnešos būsim apņēmības un enerģijas pilni,” saka Detlevs fon Platens.

Papildus informācija, video un foto materiāli pieejami Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

 

Par SIA “Baltijas sporta auto”

Oficiālais “Porsche” pārstāvis Latvijā – SIA “Baltijas sporta auto” – lepojas ar dinamisku un zinošu komandu, kā arī 20 gadu pieredzi auto tirdzniecības industrijā. “Baltijas sporta auto” ir autorizētais “Porsche” dīleris Latvijā, kas nodrošina uzticamu un uz klientiem orientētu tirdzniecību un auto servisu.