Šā gada trīs pirmajos ceturkšņos “Porsche” klientiem piegādājis 242 722 automobiļus, kas ir par 10% vairāk nekā tādā pašā periodā pērn – pieprasījums visvairāk pieaudzis pēc 911. modeļa, taču būtiski palielinājusies interese arī par elektriskajiem “Taycan”, norāda uzņēmumā.

Štutgarte. “Stratēģiski mēs koncentrējamies uz ekskluzīviem un klientiem individuāli pielāgotiem produktiem. Pašlaik, kad pasaulē ekonomiskā situācija ir neskaidra, liels ieguvums ir mūsu ļoti līdzsvarotā globālā pārdošanas struktūra,” informē “Porsche AG” par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens.

Spēcīgs pieprasījums Eiropā un ārvalstu reģionos

Eiropā gada pirmajos deviņos mēnešos “Porsche” piegādāja 51 742 automobiļus, kas ir par 23% vairāk nekā 2022. gada pirmajos trīs ceturkšņos. Vācijā salīdzinājumā ar šo periodu pērn piegādāto automašīnu skaits ir pieaudzis – pārdoti 24 814 spēkrati un sasniegts 19% kāpums. Tāpat Ziemeļamerikā pieaugums ir mērāms ar divciparu skaitli. Tika piegādāti 64 487 auto, proti, par 14% vairāk.

No janvāra līdz septembrim Ķīnā “Porsche” pārdeva 60 748 transportlīdzekļus – par 12% mazāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laikposmā. Tas ir saistīts galvenokārt ar reģiona ekonomiskās situācijas problēmām, kuras joprojām turpinās. Ārvalstu un attīstības tirgos klientiem piegādāts 40 931 automobilis, sasniedzot 23% pieaugumu.

“911” ir viens no populārākajiem modeļiem

Vācu luksusa sporta auto klientu vidū “Porsche 911” joprojām ir ļoti populārs – kāpums par 27%. 2023. gada pirmajos trīs ceturkšņos piegādāti 38 789 šā modeļa spēkrati.

Stabils pieprasījums ir arī pēc jaunā “Cayenne”, kurš pasaules pirmizrādi piedzīvoja aprīlī. Gada pirmajos deviņos mēnešos piegādāti 64 457 SUV automobiļi, kas ir par 3% mazāk nekā pērn šajā pašā periodā. Nelielais kritums saistāms ar spožu ieiešanu atsevišķos tirgos un reģionos – globāli tas nozīmēja, ka bija atsevišķi tirgi, kur īslaicīgi šis produkts bija mazāk pieejams, jo nonāca tur vēlāk.

“Porsche Macan” tika piegādāts 68 354 klientiem, sasniedzot 15% pieaugumu. Par 5% palielinājies pārdoto “Panamera” luksusa limuzīnu apjoms – piegādāti 26 779 automobiļi. Modeļu “718 Boxster” un “718 Cayman” piegāde sasniedza 16 458 spēkratus, kāpums – 18%.

“Taycan” izaugsme

Būtisku piegāžu pieaugumu pieredzējis “Taycan” – savu jauno, pilnībā elektrisko spēkratu saņēma 27 885 klienti, kas ir 11% pieaugums salīdzinājumā ar pagājušā gada rezultātiem.

“Šis ir bijis veiksmes stāsts jau kopš “Taycan” nonākšanas tirgū 2019. gadā. Neraugoties uz piegāžu ķēdes problēmām un elektromobiļu tirgus atšķirīgo attīstību dažādos pasaules reģionos, šogad sagaidām būtisku pārdošanas pieaugumu salīdzinājumā ar pagājušo gadu,” saka fon Platens.

Viņš ir pārliecināts par plānotajiem rezultātiem atlikušajā kalendārajā gadā un norāda, ka gan globālās piegādes, gan pieprasījums pēc “Porsche” zīmola modeļiem saglabājas ļoti augsts.

“Gada nogales sprintu mēs sākam spēka un enerģijas pilni. Vienlaikus esam vērīgi un koncentrējamies uz izaugsmi, kas balstīta mūsu vērtībās,” optimistiski pauž fon Platens.

Papildu informācija, kā arī video un foto materiāli pieejami “Porsche Newsroom”: newsroom.porsche.com

Par SIA “Baltijas Sporta Auto”

Oficiālais “Porsche” pārstāvis Latvijā – SIA “Baltijas Sporta Auto” – lepojas ar dinamisku un zinošu komandu, kā arī 20 gadu pieredzi auto tirdzniecības industrijā. “Baltijas Sporta Auto” ir autorizētais “Porsche” dīleris Latvijā, kas nodrošina uzticamu un uz klientiem orientētu tirdzniecību un auto servisu.