Štutgarte. “Porsche” 2023. fiskālajā gadā uzrādījis stabilu izaugsmi un piedzīvojis būtisku pārdoto automobiļu skaita pieaugumu – pēdējos 12 mēnešos kopumā piegādājot 320 221 automašīnu, kas ir par 3% vairāk nekā 2022. gadā, informēja uzņēmumā.

“Pat globālās ekonomiskās nenoteiktības apstākļos mūsu zīmols joprojām ir iekārojams un ekskluzīvs. Pērn mūs jo sevišķi pozitīvi ietekmēja “Porsche” stabilais stāvoklis uzņēmuma lielākajos tirdzniecības reģionos. Mēs turpināsim optimizēt šo harmonisko tirgus sadalījumu,” norāda “Porsche AG” par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens.

Izaugsme ārvalstu tirdzniecības reģionā turpinās

Eiropā, neskaitot Vāciju, “Porsche” pērn piegādāja 70 229 automobiļus jeb par 12% vairāk nekā gadu iepriekš. Uzņēmuma mājas tirgū Vācijā jaunas automašīnas saņēma 32 430 klienti, – tas ir kāpums par 10%. Ziemeļamerikā klientiem piegādāti 86 059 automobiļi (+ 9%), tādējādi tas 2023. gadā bijis “Porsche” lielākais tirdzniecības reģions. Ķīnā jaunus automobiļus saņēma 79 283 klienti (- 15%), un kritums skaidrojams galvenokārt ar sarežģītajiem ekonomiskajiem apstākļiem reģionā. Kopumā citās ārvalstīs un attīstības tirgos izaugsme turpinājusies ar 16% kāpumu, klientiem pērn piegādājot kopumā 52 220 automašīnas.

“911” – viens no iecienītākajiem modeļiem

No visām modeļu līnijām pērn visstraujāko pārdošanas kāpumu piedzīvoja “Porsche 911”, uzrādot pieaugumu par 24%. Auto piegādāts 50 146 klientiem visā pasaulē. Arī “Taycan” uzrādījis divciparu skaitlī mērāmu kāpumu – šos automobiļus saņēma 40 629 klienti (+ 17%).

Modelis ar vislielāko piegādāto automobiļu skaitu bijis “Cayenne”. Šis SUV piegādāts 87 553 klientiem (- 8%). Kritums skaidrojams ar dažādām veiktajām izmaiņām – jaunās paaudzes modeļa pakāpenisku tirdzniecības sākšanu visā pasaulē kopš tā laišanas tirgū 2023. gada aprīlī, kā arī ar programmatūras atjaunināšanu hibrīda modeļiem, lai nodrošinātu vislabāko iespējamo kvalitāti.

“Porsche Macan” saņēmuši 87 355 klienti, tādējādi piegādāto automobiļu skaits saglabājies pagājušā gada līmenī. Pēdējā “Panamera” aprites cikla gadā tika piegādāti 34 020 “Panamera” iepriekšējās paaudzes modeļi. Jaunās paaudzes luksusa sedans, kas savu pirmizrādi piedzīvoja novembrī, klientiem būs pieejams no 2024. gada. “718 Boxster” un “718 Cayman” modeļi tika piegādāti 20 518 klientiem (+ 13%).

2024. gadu fon Platens prognozē gana sarežģītu. Viņš norāda, ka šajā gadā tiks atjaunotas četras no sešām “Porsche” modeļu sērijām, kas ir lielākais skaits automobiļu, kuru tirdzniecība sākta vienā gadā. Uzņēmuma par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis arī sagaida, ka tirgus apstākļi Ķīnā saglabāsies sarežģīti.

“Ir svarīgi, lai mēs turpinātu līdzsvarot mūsu pārdošanas struktūru un stiprinātu mūsu ārvalstu reģionus, jo īpaši Dienvidaustrumāzijas valstu asociācijas (ASEAN) tirgos. 2024. gadā mēs vairāk nekā jebkad agrāk koncentrēsimies uz izaugsmi, kas orientēta uz vērtībām un stabilu pārdošanas apjomu,” uzsver fon Platens.

Papildu informācija, kā arī video un foto materiāli pieejami Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

Par SIA “Baltijas Sporta Auto”

Oficiālais “Porsche” pārstāvis Latvijā – SIA “Baltijas Sporta Auto” – lepojas ar dinamisku un zinošu komandu, kā arī 20 gadu pieredzi auto tirdzniecības industrijā. “Baltijas Sporta Auto” ir autorizētais “Porsche” dīleris Latvijā, kas nodrošina uzticamu un uz klientiem orientētu tirdzniecību un auto servisu.