Štutgarte. “Formula E” pasaules kartei pievienojusies jauna metropole ar Džakartas “E-Prix”, kurā debitē arī divas “Porsche 99X Electric” sacīkšu automašīnas, ko pilotē Andrē Loterers (Vācija/#36) un Paskāls Vērleins (Vācija/#94), informēja uzņēmumā.

“Formula E” ir pasaulē pirmais pilnībā elektriskais sacīkšu seriāls, kas notiek jau kopš 2014. gada. Tajā izmanto inovatīvas un ilgtspējīgas tehnoloģijas, tādā veidā cīnoties pret klimata pārmaiņām un veicinot elektrisko transportlīdzekļu atzīšanu visā pasaulē.

Formāts ir kompakts: treniņi, kvalifikācija un sacīkstes notiek vienā dienā. Katras sacīkstes parasti ilgst vairāk nekā 45 minūtes un tad klāt vēl nāk viens aplis. 2021./2022. gada sezonā startē 11 komandas ar 22 pilotiem.

Šī ir trešā sezona, kurā “TAG Heuer Porsche Formula E” komanda piedalījās ar “Porsche 99X Electric” spēkratu.

 

Indonezijā sākās sezonas otrā puse.

Indonēzija pirmo reizi rīkoja ABB FIA “Formula E” pasaules čempionātu. Ar sacīkstēm Džakartas starptautiskajā “E-Prix” trasē, kas atrodas Anoklas apgabalā, netālu no Džakartas līča, sākās sezonas otrā puse.

Šī nav tradicionāla ielas trase. Lai arī “E-prix” trases garums ir vien 2,37 kilometri, tajā ir 18 līkumi un bez lielā gaisa mitruma komandām un braucējiem bija jāsagatavojas arī temperatūrai, kas var sasniegt 36 grādus pēc Celsija.

 

“Porsche” atgriežas bolīdu sacensībās pēc vairāk nekā 30 gadiem.

2019. gadā “Porsche” ar automašīnu “Porsche 99X Electric” atgriezās bolīdu sacensībās pēc vairāk nekā 30 gadus prombūtnes. Pilnībā elektrisko sacīkšu auto ar “Weissach” izveidoto “Porsche E” šasiju izmanto arī kā izstrādes platformu sporta automobiļu ražotāja pilnībā elektriskajiem sērijveida ražošanas modeļiem.

Enerģijas pārvaldība un efektivitāte ir svarīgi faktori panākumu gūšanai “Formula E” un sērijveida ražošanas automobiļu izstrādei. 2021./2022. gada sezonā “Porsche 99X Electric” maksimālā jauda ir 250 kW kvalifikācijas režīmā un 220 kW normālā sacīkšu režīmā. “Attack” režīmā jauda palielinās līdz 250 kW. Maksimālā rekuperācija ir 250 kW, bet izmantojamā akumulatora ietilpība ir 52 kilovatstundas.

 

Sezonās pirmās puses galvenie panākumi.

“Motorsport Formula E” direktors Florians Modlingers par sezonas pirmās puses galveno panākumu uzskata “Porsche” divu pirmo vietu izcīnīšanu Mehiko, kā arī labus rezultātus kvalifikācijās.

“Andrē Loterers ir vienīgais braucējs, kurš visās sacīkstēs ir iesaistījies dueļos. Bez Mehiko mūsu sniegums arī citās trasēs bijis pozitīvs” noradīja “Motorsport Formula E” direktors.

Viņš norāda, ka komanda spēja cīnīties par pjedestālu Dirijā, Romā, Monako un Berlīnē. “Uz brīdi pat bijām sacensību vadībā Romā un Monako. Sezonas otrajā pusē ir ne tikai jācīnās par pjedestālu, bet jāiegūst uzvaras ar noteiktu konsekvenci,” uzskata Modlingers.

Sagatavošanās sacensībām jaunajā trasē, protams, radīja papildu izaicinājumus. Modlingers stāsta, ka, izmantojot pieejamo informāciju, komanda sagatavojās, cik labi vien spēja. Turklāt viņi centās paredzēt, piemēram, to, kā jaunais asfalts reaģēs uz intensīvo saules gaismu un augsto temperatūru.

 

Ir potenciāls regulāri izcīnīt punktus.

Andrē Loterers (#36) ir vienīgais “Porsche” komandas braucējs, kurš šosezon visās sacīkstēs ir iekļuvis izslēgšanas kvalifikācijas dueļos.

 “Tas nozīmē, ka man ir ātra automašīna un mani inženieri spēj labi sastrādāties. Bez viņiem un komandas es šādu rezultātu nebūtu sasniedzis. Līdz šim mēs esam spējuši izmantot iegūtās zināšanas visās kvalifikācijas sesijās. Esmu par to ļoti priecīgs,” saka “Porsche 99X Electric” pilots.

Par sezonas pirmo pusi viņš stāsta, ka tā ir parādījusi, ka komandai ir potenciāls regulāri izcīnīt punktus.

“Sezonas otrajā pusē es sagaidu, ka mēs izmantosim, piemēram, Berlīnes sacīkstēs gūtās mācības un kļūsim tikai spēcīgāki. Mums ir jāturpina progresēt, ja vēlamies cīnīties par titulu”, saka Loterers.

 

Uz sezonu atskatās ar dažādām emocijām.

Savukārt, otrs “Porsche” komandas braucējs Paskāls Vērleins (#94) norāda, ka vienmēr ir lieliski izbaudīt jaunas trases. “Pirmie apļi ir jo sevišķi interesanti. Man šķiet, ka ir aizraujoši trasē sajust saķeri un automašīnas līdzsvaru,” viņš stāsta.

Pirmo “Formula E” uzvaru “Porsche” komandai Vērleins izcīnīja Mehiko, taču uz sezonas pirmo pusi viņš atskatās ar dažādām emocijām. “Mēs uzvarējām Mehiko un izstājāmies Monako. Mums jābūt noturīgākiem sava potenciāla izmantošanā,” pauž Vērleins.

Viņaprāt, sezonas pirmajā pusē komanda zaudējusi pārāk daudz punktu. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu, “Porsche” uzrādījuši labu progresu, taču vēl ne visās trasēs. “Mums pie tā jāstrādā,” uzskata pilots.

 

“Porsche” nodrošina arī oficiālo drošības automobili.

“Porsche” apņēmies nodrošināt “Formula E” ar drošības auto – pilnībā elektrisko “Taycan Turbo S” – tādējādi apliecinot “Formula E” nozīmību “Porsche Motorsport”.

Pateicoties tā vadāmībai un drošībai, kā arī 560 kW (761 ZS) jaudai, “Porsche” pirmais pilnībā elektriskais sporta automobilis ir ideāla izvēle drošības automašīnai pirmajā un vienīgajā pilnībā elektriskajā autosporta pasaules čempionātā.

Automašīnas iespaidīgajā dizainā atspoguļotas visu 11 čempionāta komandu, kā arī FIA un “Formula E” krāsas. Tas simbolizē kopīgo apņemšanos ceļā uz pilnībā elektrisku autosporta sacensību nākotni, kā arī tādas sociālās vērtības kā daudzveidība un kopiena.

Papildu informācija, video un foto materiāli pieejami Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com