Štutgarte. Šā gada novembra sākumā “Porsche” rūpnīcā Cufenhauzenā no konveijera noripoja 100 tūkstošais “Taycan” modelis - tas noticis aptuveni trīs gadus pēc tam, kad 2019. gada septembrī tika uzsākta tā ražošana, informē uzņēmumā.

“Mēs esam ļoti priecīgi, ka tik ātri esam sasnieguši šādus ražošanas rezultātus, neskatoties uz nesenajiem izaicinājumiem, ko radīja pusvadītāju deficīts un nepastāvīgā Covid-19 situācija,” saka “Model Line Taycan” viceprezidents Kevins Gīks. Viņš uzsver arī to, ka ar “Taycan” palīdzību “Porsche” ir veiksmīgi iesoļojis elektriskajā laikmetā.

Jāpiebilst, šis modelis ir iemantojis popularitāti arī Latvijā, proti, šā gada pirmajos deviņos mēnešos no visiem 159 jaunajiem reģistrētajiem “Porsche” 27% bija “Taycan”.

Zilais “Taycan Turbo S Neptune”, kurš ir svinīgais 100 tūkstošais modelis, ir paredzēts klientiem Lielbritānijā. Tas šobrīd ir pieejams trīs virsbūves variantos – “Sport Sedans”, “Cross Turismo” un “Sport Turismo”. Katram modelim pieejamas līdz pat piecām dzinēju versijām ar aizmugurējo piedziņu vai visu riteņu piedziņu.

Taycan 4S ir elektro auto modelis ar visliekāko nobraukšanas attālumu – pēc pilnīgas uzlādes tas spēj pieveikt 513 kilometrus. Savukārt, “Taycan Turbo S” šobrīd pieder ātrākais masveida ražošanā esošā elektriskā automobiļa ātruma rekords – 7 minūtes un 33 sekundes Nirburgringas Nordšleifes trasē.

“Taycan” īpašnieku pieredze

Ne tikai ražošanā vien “Taycan” ātri sasniedzis 100 000 robežu. Tas ir maģisks skaitlis arī nobraukto kilometru ziņā, jo vairums klientu ar elektriskajiem sporta automobiļiem nobraukuši jau krietni virs 100 000 kilometru.

Transporta nozares uzņēmējs Žans-Ibērs Revolons ar savu “Taycan 4S” kopš 2020. gada augusta ir nobraucis jau vairāk nekā 188 199 kilometrus gandrīz visās Francijas kaimiņvalstīs.

“Šo automobili iegādājos tā dizaina un tehnisko inovāciju dēļ, tas ir draudzīgas gan videi, gan arī manam budžetam, jo auto ir zemas ekspluatācijas izmaksas,” skaidro Revolons. Viņaprāt, automobiļa stiprās puses ir arī tā veiktspēja un balstiekārta, kas sniedz labu saķeri un nodrošina maksimālu auto precizitāti.

Gijoms Takvorjans ir vēl viens kilometru pavēlnieks. Farmaceits no Marseļas sporta sedanu “Volcano” pelēkā krāsā spontāni iegādājās 2020. gada jūnijā. Biznesa darīšanās viņš ar savu “Taycan 4S” brauc pa Francijas dienvidiem.

“Mans garākais izbraukums ar “Porsche” bija no Marseļas līdz Megēvei, Savojas Alpos. 440 kilometru garo ceļu sanāca braukt slīpumā pret kalnu, kas, protams, palielina auto enerģijas patēriņu. Tāpēc es apstājos “Porsche Grenoble” centrā un uzlādēju savu “Taycan” bez maksas,” teica Takvorians.

Arī Latvijā pie “Porsche centrs Rīga” tā klientiem ir pieejama bezmaksas “Super Charge” uzlāde.

Turpretim Markuss Kroitels akumulatora uzlādēšanai, galvenokārt, izmanto ātrās uzlādes stacijas. Un tas nav nekāds brīnums, ņemot vērā Markusa nobraukto attāluma distanci, kas sastāda līdz pat 1500 kilometriem dienā. Gandrīz pusotra gada laikā “Porsche” darbinieks ar savu uzņēmuma automobili “Taycan Turbo” ir nobraucis precīzi 134 911 kilometrus.

“Taycan” ir labi izturējis dažādus pārbaudījumus pat pēc vairāk nekā 100 000 kilometru nobraukuma. Un auto akumulatora ietilpība joprojām ir 91% no tā sākotnējiem rādītājiem,” uzsver Kroitels.

Gudra, videi draudzīga un optimizēta ražošana

Ne tikai pats “Taycan”, bet arī tā modernās ražošanas metodes nosaka standartus ilgtspējības un digitalizācijas jomās. Tāpēc Štutgartē, Cufenhauzenā, ir uzcelta ražotne, kurā izmanto augstās tehnoloģijas.

Piemēram, elektrisko piedziņas sistēmu ražošanā tiek izmantots mākslīgais intelekts. Izmantojot “mašīnmācīšanos”, kameru sistēmas novērtē ražošanas kvalitāti pat precīzāk nekā parastās uzraudzības sistēmas bez mākslīgā intelekta, iespiežot auto piedziņas numuru un montējot tā pārnesumkārbu.

Tas arī samazina ražošanas personāla darba slodzi, jo viņiem ir jāveic mazāk pēcpārbaudes. Resursu taupīšanas procesu un tehnoloģiju jomā cits piemērs ir arī enerģijas iegūšana no robotiem.

Tāpat kā “Taycan” modelim, arī mākslīgā intelekta kinētiskā enerģija bremzējot tiek pārveidota par elektrisko enerģiju un tiek uzglabāta ar augstas veiktspējas kondensatora palīdzību. Ja robots paātrina gaitu, tiek izmantota no tā iegūtā enerģija.

““Taycan” ir inovators, un inovatīva ir arī “Taycan” ražošana,” saka “Porsche” par ražošanu un loģistiku atbildīgais valdes loceklis Albrehts Reimolds.

Pēc viņa vārdiem, kopš 2019. gada “Taycan” ražošana ir pilnīgi oglekļa neitrāla. “Tagad tas attiecas arī uz visu sporta automobiļu ražošanu mūsu rūpnīcās Cufenhauzenā un Leipcigā. Tā mēs speram vēl vienu soli tuvāk mūsu ilgtspējas vīzijai, kas ir gudra, videi draudzīga un optimizēta ražošana,” skaidro Reimolds.

Papildu informācija, kā arī video un foto materiāli pieejami “Porsche” Newsroom: newsroom.porsche.com

Patēriņa un izmešu dati noteikti saskaņā ar likumā paredzēto mērījumu metodi. Tā kā visas Porsche piedāvātās jaunās automašīnas saņēmušas tipa apstiprinājumu saskaņā ar WLTP, NEDC vērtības tiek atvasinātas no WLTP vērtībām.

Papildu informācija par jauno vieglo automobiļu oficiālo degvielas patēriņu un CO2 izmešiem ir pieejama ziņojumā „Vadlīnijas par jaunu vieglo automobiļu degvielas patēriņu, CO2 emisijām un enerģijas patēriņu”, kas bez maksas pieejams visās tirdzniecības vietās.

 

Par SIA “Baltijas sporta auto” 

Oficiālais “Porsche” pārstāvis Latvijā – SIA “Baltijas sporta auto” – lepojas ar dinamisku un zinošu komandu, kā arī 20 gadu pieredzi auto tirdzniecības industrijā. “Baltijas sporta auto” ir autorizētais “Porsche” dīleris Latvijā, kas nodrošina uzticamu un uz klientiem orientētu tirdzniecību un auto servisu.