“Porsche” ir modernizējis jauno, trešās paaudzes “Panamera” – sportiskā luksusa sedana aprīkojumu papildinās plašāks digitālo funkciju klāsts, jauns un izteiksmīgs dizains, kā arī unikāls dinamiskas veiktspējas un braukšanas komforta apvienojums, informēja uzņēmumā.

Štutgarte. Ar jaudīgāku “E-Hybrid” piedziņas sistēmu un jaunu balstiekārtas sistēmu šis būs līdz šim dinamiskākais sedans segmentā. Vācu automobiļu ražotāja luksusa sedans uzsver savu sportisko raksturu ar vēl jaudīgākām piedziņas sistēmām. Tā darbības profilu papildina būtiski modernizēts pārvaldības koncepts un daudz inovatīvu tehnoloģiju.

Jaunā “Porsche Active Ride” balstiekārtas sistēma apvieno ievērojami augstāku komforta līmeni un sportiskas braukšanas īpašības, ar kurām ir slavens “Porsche” zīmols. Lietotāja digitālās ekosistēmas integrācija “Porsche” komunikāciju sistēmā (PCM) sniedz jaunus veidus, kā mijiedarboties ar automobili. Jaunās “Panamera” tehniskais, bet elegantais un dinamiskais dizains modeļu līnijas pievilcīgajām proporcijām sniedz svaigu novitāti. Plašs vadītāja asistenta sistēmu klāsts un būtiski pārveidots, uz vadītāju orientēts salons uzlabo kopējo braukšanas pieredzi.

Izcila sajūta ar modernākajām balstiekārtas sistēmām

Jaunajai “Panamera” jau standarta aprīkojumā ir divu kameru un divu vārstu pneimatiskā balstiekārta ar “Porsche” aktīvo piekares vadības sistēmu (PASM). Divu vārstu tehnoloģija atdala balstiekārtas darbības atsitiena un kompresijas pakāpes, tādējādi nodrošinot unikālu komforta un sportiskuma apvienojumu: sistēma būtiski slāpē ceļu šķērssavienojumu un bojājumu radītos triecienus, vienlaikus nodrošinot lielāku virsbūves stabilitāti dinamiskas braukšanas situācijās. Automobiļa vadāmību var uzlabot vēl vairāk ar visu riteņu stūrēšanu, kas pieejama papildu komplektācijā.

Turklāt jaunās “Panamera” “E-Hybrid” modeļiem papildu komplektācijā pieejama inovatīvā “Porsche Active Ride” aktīvās balstiekārtas sistēma. Šī sistēma pārspēj citus balstiekārtas konceptus visos būtiskajos parametros un piedāvā vēl nebijušu korelāciju starp braukšanas komfortu un dinamiku.

Tās pamatā ir no jauna izstrādāti aktīvie amortizatori – arī ar divu vārstu tehnoloģiju –, un katrs no tiem ir savienots ar elektriski darbināmu hidraulisko sūkni. Tas nodrošina tilpuma plūsmu amortizatorā atbilstoši pieprasījumam un tādējādi spēj zibenīgi, ļoti precīzi un mērķtiecīgi nodrošināt nepieciešamo sniegumu starp virsbūvi un riteņiem, kas neitralizē un gandrīz pilnībā kompensē ceļa radītos iedarbības spēkus. Šo tehnoloģiju papildina viegla vienkameru pneimatiskās balstiekārtas sistēma.

Šasija vienmēr saglabā “Panamera” virsbūves stabilitāti pat dinamiskas bremzēšanas, stūrēšanas un paātrināšanās manevru laikā. Pateicoties vienmērīgai braukšanai, sistēma gandrīz pilnībā amortizē ceļa nelīdzenumus. Dinamiskas braukšanas situācijās “Porsche Active Ride” balstiekārtas sistēma nodrošina perfektu savienojumu ar ceļu, pateicoties līdzsvarotam riteņu slodžu sadalījumam.

Ja ir aktivizēts attiecīgais režīms, balstiekārta var kompensēt automobiļa vertikālās un horizontālās velšanās tendences, lai samazinātu paātrinājuma spēkus, kas iedarbojas uz pasažieriem. Šajā režīmā jaunā “Panamera” līkumos ieliecas kā motocikls. Palielinot ātrumu, tā pavelk priekšējo daļu uz leju, bet ātrumu palēninot – aizmugurējo daļu. Kad automašīna stāv, “Porsche Active Ride” balstiekārtas sistēma paceļ virsbūvi līdz komfortablam iekāpšanas un izkāpšanas augstumam.

Plašāks “E-Performance” klāsts un daudzpusīgi uzlaboti dzinēji

“Porsche” jaunajam “Panamera” modelim piedāvā kopumā četras efektīvas “E-Hybrid” piedziņas sistēmas, tā reaģējot uz lielo pieprasījumu pēc šāda veida piedziņas sistēmām. Visiem “E-Hybrid” variantiem ir lielāka veiktspēja, nobraukšanas attālums un efektivitāte.

“Panamera Turbo E-Hybrid” spēka piedziņas pamatā ir būtiski pārstrādāts četru litru V8 turbo motors. Jaunizstrādātā elektromotora jauda ir 140 kW (190 ZS). Kopā tie veido 500 kW (680 ZS) sistēmas jaudu. Sistēmas griezes moments sasniedz iespaidīgus 930 Nm. “Porsche” elektromotoru integrējis daudzpusīgi pārveidotās astoņu pakāpju PDK divsajūgu pārnesumkārbas korpusā. Atbrīvojoties no atsevišķā elektromotora korpusa, tiek ietaupīti aptuveni pieci kilogrami. Šī integrācija transmisijas eļļošanas sistēmā arī optimizē elektriskās piedziņas vienības siltuma līdzsvaru un nodrošina lielāku elektromotora nepārtraukto jaudu.

“Panamera Turbo E-Hybrid” līdz 100 km/h ieskrienas 3,2 sekundēs un spēj sasniegt 315 km/h maksimālo ātrumu. Tā akumulatora ietilpība tagad ir 25,9 kWh. Tas nodrošina nobraukšanas attālumu ar elektroenerģiju līdz 91 kilometram kombinētajā WLTP ciklā vai 83–93 kilometrus pilsētas ciklā. Jaunais 11 kW iebūvētais maiņstrāvas lādētājs saīsina uzlādes laiku piemērotās uzlādes vietās līdz 2 stundām un 39 minūtēm.

Jaunās modeļu līnijas tirdzniecības sākšanās brīdī būs pieejami arī “Panamera” un “Panamera 4” varianti. Modifikācijas attiecībā uz spiediena, degvielas iesmidzināšanas plūsmas ātruma un aizdedzes laikiestates palielināšanu optimizē 2,9 litru V6 turbo dzinēja veiktspēju. Tagad tas attīsta 260 kW (353 ZS) jaudu un 500 Nm griezes momentu, un tas ir par 17 kW (23 ZS) un 50 Nm vairāk salīdzinājumā ar modeļa priekšgājēju. Tādējādi “Panamera” paātrinājums līdz 100 km/h tiek saīsināts līdz 5,2 sekundēm un maksimālais ātrums palielināts līdz 272 km/h. “Panamera 4” ar visu riteņu piedziņu līdz 100 km/h ieskrienas 4,8 sekundēs un sasniedz 270 km/h maksimālo ātrumu.

Grezns un sportisks salons un eksterjers

Jaunā “Panamera” saglabā modeļu līnijai raksturīgās līnijas un proporcijas. Tās garums ir 5052 mm (“Executive” modelim: 5202 mm), platums – 1937 mm un augstums – 1423 mm (“Executive”: 1428 mm). Būtiski pārveidotais dizains piešķir sporta sedanam vēl izteiksmīgāku un sportiskāku izskatu.

Priekšpusē virs numura zīmes atrodas papildu gaisa ieplūdes atvere, kas kompensē piedziņas sistēmu paaugstināto gaisa patēriņu. Pārveidotā logu līnija sānu skatā īpaši izceļ “Porsche” četru durvju sporta automobiļa sedanam raksturīgo dizainu. Aizmugurējā loga ārējās malas ir vienā līmenī ar virsbūves kontūru, veidojot harmoniskas līnijas automobiļa aizmugurē.

“Porsche Driver Experience” kabīnes konceptā izstrādāts ideāls līdzsvars starp digitālajiem un analogajiem vadības elementiem, un braukšanai nepieciešamie ievades un izvades elementi ir izvietoti pa vadītāja asi. Pārnesumu pārslēgšanas svira atrodas pa labi no stūres. Vadītājam ērti pieejams arī režīmu slēdzis “Normal”, “Sport” un “Sport Plus” braukšanas programmām, kā arī asistentu vadības sviras. Tas nozīmē, ka vadītājam nav jāatrauj skatiens no ceļa, lai pielāgotu braukšanas programmas un asistentu sistēmas.

Papildu aprīkojumā pieejamais pasažiera displejs sniedz pilnvērtīgu braukšanas pieredzi arī pasažierim. Pēc pieprasījuma 10,9 collu ekrānā tiek rādīti automobiļa veiktspējas dati. Tas ļauj arī darboties ar informācijas un izklaides sistēmu un atbalsta video straumēšanu, kamēr automobilis ir kustībā. Pasažieru displeja saturs no vadītāja sēdekļa nav redzams, lai nenovērstu autovadītāja uzmanību.

Izteiksmīgāka “Panamera Turbo E-Hybrid”

Modeļu varianti ar “Turbo” nosaukumu “Porsche” ieņem īpašu vietu kā “veiktspējas karognesēji”. “Porsche” ir nostiprinājis šo pozīciju modeļu klāstā ar “Panamera Turbo E-Hybrid”. No ārpuses to raksturo izteiksmīga aizmugurējā bampera uzlika ar krāsotiem difuzora paneļiem un unikāli ielaidumi automašīnas priekšpusē virsbūves krāsā. Izplūdes sistēmas uzgaļi hromēti tumšā bronzas krāsā, un pēc izvēles pieejami riteņu diski ar vienu centrālo uzgriezni, kurus iespējams pasūtīt arī citiem modeļiem.

Tikai “Turbo” modeļiem paredzētā krāsa “Turbonite” izmantota kā kontrasts sānu logu līstēm un “Turbo” logotipam uz bagāžas nodalījuma vāka, kā arī “Porsche” ģerbonī uz dzinēja pārsega, diskiem un stūres. Salonā “Turbonite” apvienota ar oglekļa šķiedras elementiem, lai radītu īpaši sportisku atmosfēru. Šī krāsa atrodama gan centrālajā tahometrā instrumentu panelī, gan arī viduskonsoles vadības ierīcēs.

Digitālā pieredze un jaunas asistentu sistēmas

Jaunā “Panamera” kļūs par neatņemamu vadītāja digitālās ekosistēmas daļu. Lai pieteiktos ar savu personīgo “Porsche ID”, klientiem ar viedtālruni tikai nepieciešams noskenēt kvadrātkodu (QR code), kas parādās PCM.

“Apple CarPlay”® un “Android Auto” nodrošina viedtālruņa un automobiļa datu sasaisti, tādējādi uzlabojot programmu lietojamību. Automobiļa funkciju integrācija no “My Porsche” lietotnes “Apple CarPlay”® ļauj optimizēt digitālo funkciju darbību un rada skaidrāku pārskatu. Tādas funkcijas kā gaisa kondicionēšana, sēdekļu masāža un atmosfēras apgaismojums var vadīt tieši ar “Apple CarPlay”® vai ar balss asistenta “Siri”® palīdzību.

“Porsche” arī aprīkojis “Panamera” ar standarta komplektācijā iekļautajiem “Matrix LED” priekšējiem lukturiem. Augstas izšķirtspējas “HD Matrix LED” apgaismojuma sistēma ar vairāk nekā 32 000 pikseļu katrā lukturī ir pieejama kā papildu aprīkojums. Tā piedāvā pilnīgi jaunas apgaismojuma funkcijas, piemēram, īpašu joslu izgaismošanu. Izgaismojuma diapazons ir līdz 600 metriem.

“Porsche” jaunajā “Panamera” ievērojami uzlabojis asistenta sistēmu klāstu. Standarta komplektācijā iekļautais aktīvais ātruma asistents tagad mijiedarbojas ar ceļa zīmju atpazīšanu. Ja sistēma ir aktīva, “Panamera” automātiski nebrauks ātrāk par attiecīgo ātruma ierobežojumu.

“Porsche InnoDrive”, ieskaitot adaptīvo kruīza kontroli, piedāvā aktīvu joslu vadību un krustojumu asistentu. Tagad funkciju klāstā ir iekļauts arī asistents šķēršļu apbraukšanai.

Jaunums ir arī tas, ka automātiskās novietošanas stāvvietā laikā vadītājam vairs nav jāatrodas automašīnā, lai gan viņš joprojām ir atbildīgs par manevra veikšanu. Automašīnas novietošanu stāvvietā var uzraudzīt viedtālrunī, izmantojot jauno “Remote ParkAssist” funkciju.

Pieejama, sākot no 111 390 eiro

Jaunā “Porsche Panamera” šobrīd ir pieejama pasūtīšanai. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tā piedāvā paplašinātu standarta aprīkojumu ar divu vārstu un divu kameru pneimatisko balstiekārtu, “LED Matrix” priekšējiem lukturiem, “ParkAssist”, braukšanas režīmu slēdzi uz stūres, dzesējamu viedtālruņa nodalījumu ar induktīvās uzlādes funkciju un uzlabotu smalko putekļu filtru ar GPS atbalstītu automātiskās gaisa recirkulācijas funkciju.

“Porsche” piedāvā jauno “Panamera” no 111 390 eiro (“Panamera 4” no 115 490 eiro), ieskaitot PVN. “Panamera Turbo E-Hybrid” cena sākas no 197 490 eiro. Piegādes sāksies 2024. gada martā.

“Porsche” jauno “Panamera” ražo Leipcigas rūpnīcā. Saksijas ražotne ir cieši saistīta ar “Panamera”: no 2009. līdz 2016. gadam tur tika montēta četru durvju sporta sedana pirmā paaudze, bet 2016. gadā, ieviešot otro paaudzi, visa ražošana tika pārcelta uz Leipcigu. Pēdējo mēnešu laikā rūpnīcā veiktas modifikācijas, lai pielāgotos “Panamera” trešās paaudzes ražošanai.

Papildu informācija, kā arī video un foto materiāli pieejami Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

Par SIA “Baltijas Sporta Auto”

Oficiālais “Porsche” pārstāvis Latvijā – SIA “Baltijas Sporta Auto” – lepojas ar dinamisku un zinošu komandu, kā arī 20 gadu pieredzi auto tirdzniecības industrijā. “Baltijas Sporta Auto” ir autorizētais “Porsche” dīleris Latvijā, kas nodrošina uzticamu un uz klientiem orientētu tirdzniecību un auto servisu.